Et tilbud til psykomotoriske terapeuter eller pmt studerende der fx. ønsker at bliver bedre til psykomotorisk manuel behandling, ønsker nye måder at formidle terapien på, eller har brug for inspiration til interventionsmuligheder.
I supervisionen kan du vælge at arbejde med en specifik udfordring, fx tilpasning af terapien til forskellige problematikker, greb, eller hovedpine-behandling. Det kan også være at du vil arbejde med at blive mere tryg og kompetent i behandlerrollen, eller at du bare har lyst til at vide mere om de forskellige interventionsmuligheder og hvordan du kan implementere dem i dit psykomotoriske arbejde.
Supervisionen kan derfor se meget forskellig ud, alt efter hvad du ønsker at arbejde med, om du ønsker en enkelt session eller om du vil gå et et supervisionsforløb.
I supervisionen arbejder vi ofte med udviklingsområder som:
Ud over individuel supervision, tilbyder vi også supervision til to ad gangen som ønsker mere viden om samme emne.
Vi tager udgangspunkt i de problematikker vi primært arbejder og har erfaring med på klinikken:
Priser
60 min. individuel supervision koster 1.100,-
90 min. individuel supervision koster 1.500,-
Supervision er en professionel vejledningsproces, hvor en erfaren supervisor hjælper en eller flere personer med at reflektere over deres praksis og udvikle deres faglige kompetencer. Supervision kan omfatte rådgivning, støtte, og evaluering, og det bruges ofte i sundheds- og socialsektoren for at forbedre kvaliteten af arbejdet.
Supervision betyder at overse eller vejlede. I en professionel kontekst indebærer det en struktureret proces, hvor en supervisor hjælper medarbejdere med at analysere og forbedre deres arbejde. Dette kan inkludere refleksion over praksis, udvikling af nye færdigheder og håndtering af arbejdsrelaterede udfordringer.
Supervision som metode indebærer en systematisk tilgang til faglig udvikling og støtte. Metoden fokuserer på at skabe et trygt rum, hvor deltagerne kan reflektere over deres arbejde, modtage feedback og udvikle deres faglige færdigheder. Det kan foregå individuelt eller i grupper, og det anvendes ofte inden for sundhedssektoren, socialt arbejde og pædagogik.
Hos Psykomotoriske Terapeuter København tilbyder vi supervision i København, som er tilpasset dine individuelle behov. Vores supervision inkluderer både psykomotorisk tempo og en struktureret tilgang til vejledning og sparring. Vi arbejder med forskellige metoder, herunder systematisk supervision, kollegial sparring og refleksion over praksis.
Psykomotorisk tempo refererer til den hastighed og rytme, hvormed psykomotoriske aktiviteter udføres. I supervision kan det være vigtigt at tage højde for dette tempo for at sikre, at deltagerne kan følge med og få mest muligt ud af vejledningen. Et passende psykomotorisk tempo kan hjælpe med at reducere stress og øge effektiviteten af supervisionen.
Supervision af autisme kan være meget gavnligt for fagpersoner, der arbejder med personer med autisme. Supervisionen kan give indsigt i specifikke udfordringer og strategier for at håndtere dem, samt tilbyde støtte og vejledning i arbejdet med autistiske personer. Hos PMTK tilbyder vi supervision, der kan hjælpe med at forbedre fagligheden og kvaliteten af arbejdet inden for dette område.
Supervision er en struktureret proces, hvor en erfaren fagperson (supervisor) vejleder og støtter en anden fagperson eller gruppe af fagpersoner i deres professionelle udvikling. Det indebærer refleksion over praksis, feedback og udvikling af nye færdigheder for at forbedre kvaliteten af arbejdet.
Vejledning og supervision bruges ofte i flæng, men der er forskelle. Vejledning fokuserer ofte mere på instruktion og træning i specifikke færdigheder, mens supervision har en bredere tilgang, der inkluderer refleksion over praksis, personlig og faglig udvikling samt håndtering af arbejdsrelaterede udfordringer.
Kollegial sparring og supervision indebærer, at fagpersoner i samme felt giver hinanden feedback og støtte. Dette kan ske gennem strukturerede supervision sessioner, hvor deltagerne deler deres erfaringer, diskuterer udfordringer og arbejder sammen for at finde løsninger og forbedre deres praksis.
Systematisk supervision er en struktureret tilgang til supervision, hvor der anvendes en fast metode og rammer for vejledningen. Det kan omfatte regelmæssige sessioner, faste emner for diskussion og en klar proces for refleksion og feedback. Denne tilgang sikrer, at supervisionen er målrettet og effektiv.
Under supervision kan man stille spørgsmål, der hjælper med at reflektere over praksis, udforske nye metoder og finde løsninger på udfordringer. Nogle eksempler på supervision spørgsmål kan være: “Hvordan kan jeg forbedre min tilgang til denne opgave?”, “Hvad kunne jeg have gjort anderledes i denne situation?” og “Hvilke ressourcer kan hjælpe mig med at håndtere denne udfordring?”.